زیبایی پوست
نوشته شده توسط : فاطمه

زیبایی پوست

زیبایی پوست امروزه یکی از دغدغه های افراد به خصوص خانم ها می باشد. برای زیبایی پوست شما می توانید از راهکاری درمانی بسیاری استفاده کنید.

زیبایی پوست

این راهکار ها برای زیبایی پوست می تواند شیمیایی یا گیاهی باشد .با توجه به آسیب هایِ زیادِ اعمالِ شیمیاییِ زیباییِ پوست ، استفاده از درمان‌های گیاهی در بین مردم  بیشتر طرفدار دارد. زیبایی پوست و مو می‌تواند از طریقِ استفاده از گیاهان نیز به دست آید.  با مصرف منظم و همیشگی از درمان‌های گیاهی می‌توانید زیبایی پوست خود را بهبود ببخشید و بدونِ هیچ آسیبی پوستی  شفاف و درخشان داشته باشید. در مطالب زیر راهکارهای گیاهی برای زیبایی پوست ارائه شده است .

 

گیاهانی برای زیبایی پوست

برای زیبایی پوست خود به دنبالِ گیاهانِ خاص و جادویی نباشید . گیاهان رایجی برای زیبایی پوست  وجود دارد که شما  به طور روزانه ممکن است از آن‌ها استفاده می‌کنید و می توانید با استفاده از این گیاهان به شیوه‌ای طبیعی و بی‌ضرر به زیبایی پوست خود کمک کنید.

برگ‌های نعنا

آبِ نعنا از پاک کننده گیاهی قوی است و برای زیبایی پوست استفاده می شود. که برای التهابات پوستی  مانند کهیر و گرما  بسیار مناسب می باشد و ِ جوش‌های پوستی را نیز بهبود می بخشد.  می توان گفت نعنا یک آرام کننده پوست است که عفونت‌ها و خارشِ پوست را درمان می‌کند و باعث زیبایی پوست می شود.

گیاه آووکادو

گیاه آووکادو با دارا بودن ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، اسیتین و اسیدهای چرب برای جوان سازی پوست مناسب است .و روغن این گیاه دارای ویتامینA  می باشد که در ساخت مواد آرایشی بسیار کار برد دارد. این گیاه همراه با روغن کنجد برای پوست های خشک به کار می رود.همچنین آووکادو برای جلوگیری از چروک پوست ، کاهش آسیب ناشی از التهاب پوست و  همچنین در حفاظت پوست در برابر آفتاب بسیار مناسب می باشد .که تمام این موارد می توانند به زیبایی پوست کمک زیادی بکنند .

 گیاه آویشن

آویشن  یک گیاه تقویت کنده و ضد عفونی کننده می باشد و برای پوست های چرب استفاده می شود و می توان از آن برای زیبایی پوست استفاده کرد.

 گل همیشه بهار

این گیاه یک گیاه ضدالتهابی بوده و در درمان زخم ها و التیام پوست و سوختگی ها تاثیر زیادی دارد. و با محافظت پوست، باعث زیبایی پوست می شود.

زیبایی و پوست

زیبایی و پوست رابطه مستقیم باهم دارند هر چقدر شما پوست شفاف و درخشانی داشته باشید به همان میزان در زیبایی شما تاثیر می گذارد .شما در منزل با انجام برخی کارها می توانید به زیبایی پوست خود کمک کنید.

بخور دادن به پوست

یکی از روشهایی که شما می توانید به زیبایی پوست خود کمک کنید ، بخوردادن  است .بخور دادن پوست سبب پاكسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار و ذرات چربی پوست را می زداید،و خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاكسازی آماده می كند و همچنین باعث زیبایی پوست می شود.

برای این کار ابتدا دو لیتر آب را در یك ظرف تمیز بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، سپس سر خود را بالای ظرف قرا دهید و یك حوله تمیز را بر سر خود بیندازید. این کار  برای پوست های خشك، معمولی، و چروك دار حدود ۵ دقیقه كافیست ولی برای پوست های چرب ۱۰دقیقه بخور لازم است. سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشك كنید و اكنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

ماسک صورت با میوه های فصلی

میوه های فصلی نیز مناسب ماسك صورت بوده و باعث زیبایی پوست می شوند. البته اینگونه ماسک ها مقرون به صرفه  نیز می باشد و خاصیت مرطوب كنندگی بالائی دارند. برای این كار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط كن بریزید و تا خاصیت خود را از دست ندادند فورا آنها را روی پوست بمالید.  مثلا میوه انگور برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان مناسب است .

كمپرس كردن  پوست

این روش برای از بین بردن پوست  مرده مناسب است . افراد با پوست های خشك و حساس بهتر است از این روش استفاده کنند تا اینکه بخور دهند.برای اینکار ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور به آن اضافه كنید و ۵دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور دهید و در ظرف دیگر بریزید و سپس یك حوله نرم و تمیز یا یك پارچه نخی كاملا تمیز را به  این محلول آغشته كنید و كمی آن را فشار دهید و حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بكشید. این عمل برای درمان جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است .

حفط زیبایی پوست

افراد باید به طور روزانه و مرتب پوست خود را شستشو دهند و همچنین حوله صورت خود را تغییر دهند. حوله حمام نیز حاوی باکتری‌های مضری است که باید به طور مرتب عوض شود. در زمان شستشو همیشه موهای خود را به سمت عقب بکشید. زمانی که می‌خواهید بخوابید، موهای خود را از روی صورت بردارید. زیرا مو کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند و آلودگی به زیبایی پوست شما لطمه می زند.

بهتر است  پوست خود را خشک نکنید ، بنابراین بعد از شستن و پاکسازی پوست، اجازه دهید رطوبت بر روی صورت شما باقی بماند و سپس مواد مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید. کمی رطوبت به مواد اجازه می‌دهد راحت‌تر به پوست شما نفوذ کنند.

پوست خود را آب رسانی کنید  برای زیبایی پوست و داشتن پوستی شاداب‌تر و نرم‌تر باید رطوبت مورد نیاز آن تامین شود. بهتر است روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.

روشن کردن پوست

اگر شما هم به زیبایی پوست اهمیت می دهید و می خواهید پوست صورتی روشن‌ و شفاف‌ داشته باشید ، درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. ، معمولا بیشتر کرم‌ها و محصولات تجاری تاثیری آنچنانی ندارند و حتی ممکن است  این نوع کرمها مشکلاتی هم برای پوست به‌‌‌ وجود بیاورند. بنابرین روشهای طبیعی برای زیبایی پوست مطمئن تر می باشند.

لیموترش برای زیبایی پوست

یکی از این روش ها برای زیبایی پوست، مواد لیمو‌ترش است. لیمو ترش یکی از رایج‌ترین روشن‌کننده‌های خانگی است که بسیار هم دردسترس قرار دارد، استفاده از ماسک‌های طبیعی نیز می‌تواند مانع تیره شدن پوست شود. استفاده از زرد چوبه روش دیگر برای سفید کردن پوست است .زردچوبه ادویه‌ای است که تقریبا در تمام غذاهای ایرانی از آن استفاده  می شود . این ماده به عنوان روشن‌کننده‌ی پوست هم شناخته می‌شود. افراد زیادی از  زردچوبه برای روشن کردنو زیبایی پوست استفاده می کنند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. برای ساختن این روشن کننده زردچوبه را به اندازه‌ای که نیاز دارید با روغن زیتون مخلوط کنید تا مایه‌ای خمیر به‌دست بیاورید. این خمیر را به صورت لایه‌ی نازک روی قسمت‌هایی از بدن که می خواهید روشن‌تر شود به مدت۲۰ دقیقه روی پوست  خود قرار دهید و با آب‌ گرم بشویید.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: